De reis - Reisverslag uit Calcutta, India van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Calcutta, India van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Ivo Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

10 Januari 2013 | India, Calcutta

Gisterochtend om 9 uur waren Ben en Rieky bij ons om ons naar station 's-Hertogenbosch te brengen. Het grote avontuur gaat beginnen. Op het station waren we al snel compleet Peter, Hannie, Cees, Cis en Nellie kwamen met hun bagage aangesjouwd. We propten nog wat ballonnen her en de in tassen. Er gaan er 2500 mee naar India. Tot Utrecht staan in de trein. Wouter stapte in en op Schiphol sloten Jan en Alois zich bij de groep aan. En dan begint het in de rij staan. Eerst bagage afgeven en inchecken. Alles kan zonder bijbetaling mee. Samen koffie drinken. Dan door de douane. Dat ging allemaal vrij vlot. Dan is het even spannend, het vliegtuig heeft een technisch mankement en over een half uur horen we meer. Het valt mee we vertrekken gewoon wat later. Het is een Airbus A380-800 waarin ongeveer 500 mensen meegingen. Het is een luxe vliegtuig met veel vermaak. Grote keus uit films, sport, tv, spelletjes etc. de service is uitstekend en het eten lekker. We zitten in het middendeel. Naast Ivo zit een Rotterdamse Pakistaan en naast mij een Balinees van Nederlandse nationaliteit. Ze blijken goed gezelschap onder weg. De Pakistaan heeft een hulpstichting waar hij 2 weken naar toe gaat. Rond 1.00 uur Dubaitijd (22.00 uur NL) landen we met een bons in Dubai. De landing was goed te volgen op het tv scherm. Om 3.00 uur vertrekt het vligtuig naar Calcutta. Dat betekent doorwerken, plassen, even wat drinken en een flinke afstand lopen over het vliegveld. Dubai is een groot vliegveld en het is er druk zo midden in de nacht. Allerlei nationaliteiten krioelen er door elkaar.
We vliegen met een kleinere airbus met minder luxe naar Calcutta. De service is weer goed. het eten al echt aziatisch. Het ontbijt bestond uit kikkererwten met spinazie (falafel), gekruid roerei met tmatensaus en vreemde pannekoekjes. En dat eet je dan om 4.00 uur 's-nachts. we slapen een beetje. Om 8.00 uur Calcutta tijd zijn we geland. Weer door de douane na een toegangsformulier te hebben ingevuld. We staan op Indiase bodem.

• 12 Januari 2013 - 22:49

Hilma:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Veel plezier.

• 13 Januari 2013 - 23:40

A.C Schellekens:

Hallo Dianne en Ivo.

Wij volgen met belangstelling jullie activiteiten. Tot nog toe gaat alles volgens wens.

Houden zo.

Wij houden contact met Walter.
    Maak er verder een mooie vacantie van.
    Groetjes van

Nelly en Jos.

• 14 Januari 2013 - 14:13

Hans = Uk:

Leuk dit verslag te lezen, blij dat jullie allen vlot hebben kunnen reizen, goed ter bestemming zijn aangekomen en het prima stellen !
    Lieve groetjes, en dan in het bijzonder aan Cisje,
    Hans

• 14 Januari 2013 - 20:52

Ynia Donkers:

Hallo Cis ( en reisgenoten)
    Wat fijn dat alles tot nu toe goed en prettig verlopen is.
    Mooi dat we jou Cis, speciaal, vanuit ( een koud, en morgen sneeuwwit) Beek en Donk kunnen volgen.
    Hele fijne tijd met z'n allen en we zien uit naar jullie volgende reisverslag.
    'Blaas ze op hè!'
    Lieve groetjes,