4. Waar zijn we eigenlijk? - Reisverslag uit Chojnowo, Polen van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu 4. Waar zijn we eigenlijk? - Reisverslag uit Chojnowo, Polen van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu

4. Waar zijn we eigenlijk?

Blijf op de hoogte en volg Dianne

21 Juli 2015 | Polen, Chojnowo

We hebben net een kop koffie op in de achtertuin van een Poolse familie met cake en koek. We hebben in hun achtertuin overnacht. Hoe dat zo kwam volgt nu. De auto konden we achterlaten op de camping in Elblag. Het was nog even een gepuzzel voor alles op de logische plek in de tassen zat. De zon schijnt, de weersvoorspelling is uitstekend. Bij het vvv blijken ze een kaart te heb van Green Velo. Die halen ze achter met de mededeling dat de route niet klaar is. De route door Elblag voert ons langs parken en plotseling ophoudende fietspaden.
Het is weer even wennen om met bepakking te fietsen. Dan zijn we de stad uit en ontdekken al snel dat de route bestaat maar niet klaar is.
Het gaat omhoog en omlaag door een prachtig bos. We drinken koffie op boomstammen. Zo gaan we de 54 km vandaag wel redden. De paden worden smaller. We zien de schelpen van de route naar Santiago. Het schiet totaal niet op en lopen met de fiets omhoog op zandpaden schiet niet op. Dan komen er bordjes van de route. De mooie bossen laten we achter ons en we stuiven via asfaltwegen naar de kust. Een afdaling van 11%.
We zien ooievaars op een nest. soms lijkt de weg op te houden, en moeten we door struiken onze weg vervolgen: gelukkig gaat daarachter de weg toch verder.
We rijden een lang stuk langs en spoorlijn die niet meer gebruikt wordt. We zien een station wat niet meer is dan een halte, waar de trein vroeger stopte. We rijden nu vooral over "grasstenen", beton met openingen die ons lekker door elkaar schudden. We hoeven avonds niet meer op de trilplaat. ...
We fietsen langs het strand en zien het Poolse bad toerisme. Dan komen we in een dorpje: Tolkmicko.
Daar drinken we wat kouds op een terras. het is toch warm...
We gaan verder, waar we later wat spijt van kregen. De mooie wegen gaan weer over in zandpaden. en het gaat flink omhoog en omlaag. inmiddels gaat de tijd ook verder en is het al avond. om kwart over zeven houden we het voor gezien en stoppen we er mee. We vinden en kampeer plek bij mensen in de tuin.
Dianne kookt en Ivo zet de tent op: wat een mooie rol verdeling??
als we later in het open tuinhuis gaan zitten begint het hard te regenen: echt hard. De regen waait zo het tuinhuis in en we worden nat.
We rennen naar de tent..

• 24 Juli 2015 - 14:48

Annelies:

De vakantie is nog maar net begonnen en al heel wat meegemaakt. Leuk om te lezen. Ik ga jullie reisverslagen volgen en ben benieuwd wat er nog gaat komen. Zag nog geen foto's! Komen nog wel, neem ik aan?

Wat lief van de mensen dat jullie mochten kamperen in hun achtertuin! Ik hoorde van mam dat jullie 3 weken gaan fietsen? Gaan jullie dat halen naar de eindbestemming?

Heel veel (fiets)plezier en geniet van de vakantie!

Liefs Annelies en Edgar