3. Van Poznan naar Elblag - Reisverslag uit Elbląg, Polen van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu 3. Van Poznan naar Elblag - Reisverslag uit Elbląg, Polen van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu

3. Van Poznan naar Elblag

Blijf op de hoogte en volg Dianne

20 Juli 2015 | Polen, Elbląg

Het kamperen is begonnen. Terwijl ik dit schrijf zit Ivo naast me braaf zijn tweede bord campingeten naar binnen te werken. Vanochtend uitgebreid ontbeten in het hotel in Poznan. Hoe laat we er weg waren weten we al niet meer. Half 10 zoiets. Het is goed dat we gisteren niet doorgereden zijn naar Gdansk. Vanaf Poznan zijn het vooral provinciale wegen met maximum 90 km per uur. En zo hard rijden we meestal niet. Ook Poolse capriolen op de weg. Dat betekent af en toe bijna met 3 naast elkaar op een tweebaansweg. Het plan van Ivo om Gdansk en het kasteel van Marbork op een dag te doen laten we varen. De laatste 3 km naar Marbork kosten 3 kwartier maar de moeite wordt beloond. Wat een prachtig kasteel, het grootste middeleeuwse kasteel van Europa. We worden in een kleine groep rondgeleid door een Engels sprekende gids. We kennen nu in vogelvlucht de geschiedenis van het kasteel en daarmee de geschiedenis van de Duitse orde ofwel de ridders van Het Zwarte Kruis. Zeer boeiend.
Dan rijden we door naar Elblag. Om 16.45 uur zijn we op de camping. Ivo zet de tent op en ik fiets naar de stad om eten te kopen. Ik vind een buurtwinkel waar ik insla voor een eenpansgerecht. Terug naar de camping en koken. Eten en dit verslag. Wordt vervolgd.