Op eigen benen - Reisverslag uit Calcutta, India van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu Op eigen benen - Reisverslag uit Calcutta, India van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu

Op eigen benen

Door: Margreth Tillemans

Blijf op de hoogte en volg Dianne

17 Januari 2016 | India, Calcutta

Vandaag mochten Emma en ik voor het eerst onder de vleugels van de groep, die bekend is de gevaren van Calcutta, uit. De kunst goed afgekeken van Peter hoe je redelijk veilig aan de overkant van de straat komt en het werkt. Eerst zijn we (nog samen met Peter) naar St. Pauls Cathedral geweest. Een mooie dienst van jawel 2 uur, maar waar we ons geen moment verveeld hebben. De mensen werden allemaal bij de dienst betrokken. Ook de kinderen. Na afloop werden we op de thee uitgenodigd. Hierna gingen Emma en ik samen op pad. Eerst naar het Victorial Memorial dat tegenover St. Pauls Cathedral ligt. Een groot park er rondom heen, waar veel Indiase gezinnen zaten te picknicken. Regelmatig werd er gevraagd of men een foto van ons mocht maken en dan komen de Indiase mensen er om de beurt bij staan. Ter afsluiting het hele gezin. Wie weet in welke Indiase huiskamer we straks hangen. Hierna eerst een paar bananen gekocht als ontbijt en een taxi aangehouden. Het leek erop dat hij niet begreep waar we naar toe wilden, dus hulp ingeroepen van iemand die wat beter Engels sprak. Uiteindelijk wilde hij ons wel naar de Botanische tuin brengen voor 800Rs. Veel te veel. Even later vonden we een gloednieuwe taxi. Hij reed voor 300.
Ik had een andere voorstelling van de Botanisch tuin. Een slecht onderhouden tuin en zelden een bordje te vinden met welke planten of bomen je te maken had. Het was er wel heerlijk rustig, dus een paar uur lekker gewandeld. Toen we naar de uitgang liepen kwamen we Ivo, Dianne en Miriam tegen. Nog even teruggelopen naar een kas waar de palmbomen doorheen groeiden. Met de taxi terug naar de stad en een leuk en lekker italiaans restaurant bezocht. Wederom een gezellige dag. Morgen gaan we weer onze vrijwilligersactiviteiten oppakken.

• 18 Januari 2016 - 21:30

Fieke Timmermans:

Dag Emma, Margreth en alle India reizigers, Wat fijn dat ik zo met jullie mee mag reizen, (ik ruik en zie India, weer helemaal voor me) en zo kennis te maken met IIMC. Dat geeft toch hoop!
    Nog heel veel reisplezier!
    hartelijke groeten,
    Fieke