18. 19. 20. 21. - Reisverslag uit Vught, Nederland van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu 18. 19. 20. 21. - Reisverslag uit Vught, Nederland van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu

18. 19. 20. 21.

Blijf op de hoogte en volg Dianne

07 Augustus 2015 | Nederland, Vught

Dinsdag: Zonnen
De fietstocht zit er op en het is een belevenis geweest. En het smaakt naar meer. We hebben alweer allerlei plannen. Dinsdag staat in het teken van uitrusten. We zijn moe van de reisdag eerste bus en dan auto. We slapen uit en ontbijten bij de tent. Dan gaan we naar het meer en zwemmen en zonnen. de dag besluiten we met een etentje in het centrum van Augustow. Het is even zoeken naar een restaurant met een Poolse menu kaart. we eten binnen.

Woensdag: Jachthuis in Lodz
De thuisreis vangt aan. Ook het autorijden in Polen schiet niet op omdat er niet overal snelwegen liggen. We vertrekken rond 9.00 uur en rijden vandaag door naar Lodz. Het wordt behoorlijk warm. De boordcomputer geeft als hoogste temperatuur 37 graden aan. Dianne heeft via booking.com een hotel gevonden bij Lodz in een oud jachthuis. Het is even een gepuzzel om het te vinden. Daardoor rijden we per abuis langs het zwembad van het kleine meer. We vinden het en ze hebben een kamer. Buiten is het net of we in de Efteling terecht zijn gekomen. De kamer is een beetje oubollig en aftands. Het bed is goed. We lopen naar het meer eten er een pools broodje. Omdat we de menukaart niet kunne lezen wordt er voor ons een heel lekker broodje gemaakt,. en dat is ook zo. We zitten nog een tijdje aan het water. er zitten wespen en dus gaan we terug naar het hotel. Het is 19.00 uur en we besluiten naar het centrum van Lodz te fietsen. De moeite waard. We fietsen door een park waar ooit de joodse getto was. weer een indringende plek. Dan fietsen we door de kilometerslange hoofdstraat met veel mooie panden. We eten een ijsje en fietsen in het donker terug naar het hotel.Het is wel oppassen omdat de gaten in de weg nu minder zichtbaar zijn. Buiten het centrum is het wegdek meestal in lappendeken met hier en daar een gat.

Donderdag: kuurhotel
Om 8.00 uur krijgen we ontbijt in onze kamer geserveerd. Om 8.45 zijn we weg. Bij Lodz rijden we de A2/E30 op. De A2 volgen we tot de grens van Polen. De E30 tot we morgen in Nederland de A1 verruilen voor de A50. Het wordt weer snel heel warm. Het schiet lekker op. De A2 is grotendeels een tolweg. We gaan bij Poznan even de weg af en lunchen bij Ikea. En dan weer verder. In Duitsland zijn er regelmatig wegwerkzaamheden waardoor het minder goed opschiet. we besluiten tussen Hannover en Osnabrück een overnachtingsplek te zoeken. Via booking.com vindt Dianne een hotel in Vlotho. Het blijkt een kuurhotel te zijn. Een heerlijke ruime en koele kamer.

Vrijdag: Lizet
Ivo is al vroeg uit de veren om te zwemmen in het zwembad van het hotel. We hebben heerlijk geslapen en het ontbijt is ook uitstekend. De laatste etappe. Tegen 9.00 uur rijden we weg. Lizet verwacht ons voor de lunch. We zijn er precies om 12.00 uur. We zwaaien Matthijs uit en gaan dan lunchen met Lizet in het centrum. Gezellig!
Dan rijden we door naar Vught. We eten een ijsje en Dianne laat haar bril even rechtzetten bij de opticien. Om 15.30 uur zijn we thuis.

Wat een prachtige vakantie!

• 09 Augustus 2015 - 11:14

Jacques:

indrukwekkende reis. Benieuwd naar de verhalen achter het digitale dagboek

• 09 Augustus 2015 - 13:42

Jos M:

Welkom thuis! Ben benieuwd naar de foto's... (of deed ik iets verkeerds?). Keek van de week naar reisprogramma waar ze wat Zwitserse fietsers tegenkwamen hoog in de bergen in Tadzikistan. Ideetje??? :):)

• 09 Augustus 2015 - 14:08

Dianne Schellekens:

Dat in hoog in de bergen spreekt mij niet zo aan ;-). Vreemde oorden altijd goed.

• 09 Augustus 2015 - 14:09

Dianne Schellekens:

Het klopt dat er geen foto's bij zitten. die gaan we nu uitzoeken. Via de app uploaden werkte helaas niet.