Mist - Reisverslag uit Agra, India van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu Mist - Reisverslag uit Agra, India van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu

Mist

Door: ivo en dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

25 Januari 2013 | India, Agra

Bij het afrekenen van de kamer wilden ze opeens nog wat extra. Dat heeft Wouter niet betaald. Om 9 uur ontbijt in een zeer stoffig restaurant. bij het afrekenen bleken we van de 'oude' kaart te hebben besteld. Toen Wouter de oude kaart wilde verscheuren, schrokken ze en kregen we het ontbijt voor de 'oude' prijs.
Tot ongeveer een uur rijden we in de mist met de alarmlichten knipperend en toch steeds inhalen. We stoppen een paar keer onderweg: een keer voor de belende lunch van rijst, dal, groente en chapatti. Het si ondetrussen weer lekker weer geworden.
We rijden op een tolweg en dat betekent dat er af en toe ijzeren dranghekken op de weg staan met een paar loketten, de weg is er even breed. We verbazen ons steeds minder over de indiase aanpak. We zien onderweg van alles. Steeds vaker dromedarissen en overal liggen vlak lands de weg runderen. Vrachtwagens die gevaarlojk overhellen, die gekanteld zijn of vastzitten in de goot. We slingeren door het verkeer. Het is een saaie dag, want we zitten eigenlijk de hele dag in de auto. Tegend e avond zijn we in Agra. Het eerste hotel is meteen raak: een vierpersoons 2 kamer ruimte met een luxe (stoom)douche en wifi.
Ivo is rillerig en gaat meteen naar bed. Peter, Wouter en Dianne gaan de stad in. Er wordt een optocht opgesteld. we lopen de wijk in richting de Taj Mahal in de hoop er een glimp van op te vangen. Na een paar smalle steegjes staan we voor de hoge muur die het terrein van de Taj Mahal omgeeft. Dus terug richting hotel. We komen de optocht met veel licht en geluid tegen en maken er een filmpje van. Het eten is goed en er is bier voor de mannen. Blijkt later ongeveer de helft van de rekening te zijn.

• 25 Januari 2013 - 18:15

Marjan:

Hoi Ivo, Dianne en anderen
    Erg leuk om al jullie beleveniissen te lezen. Alhoewel "al..." het zijn flinke lappen tekst, dus ik pak te hooi en te gras een verslagje. Maar het zou een mooi boek zijn.
    Wens jullie nog hele fijne (laatste ) dagen toe en een voorspoedige terugreis. Wel grappig dat jullie dan al het barre winterweer hier volkomen gemist hebben! Alsof er niks aan het handje was..nou dat was het wel hoor, een echte Hollandse winter. Gek genoeg heb ik maar weinig Friese ijsmeesters voorbij zien komen bij het journaal...zouden ze een beetje "Elfsteden- moe" ziijn?
    liefs , groetjes, tot gauw
    Marjan

• 26 Januari 2013 - 00:46

Lizet:

Hey,

Wouter bespaart jullie een hoop geld, of niet?
    Gaat het goed met papa?
    Spannend dat jullie de Taj Mahal nu gaan zien zeg! Als ik nog niet jaloers was zou ik het nu worden... Uploaden jullie binnenkort nog een paar foto's? Want mama kennende worden die genoeg gemaakt!

Groetjes,
    Lizet

• 26 Januari 2013 - 15:50

Ben Van Houten:

Hoi Dianne en mannen,

Wat is dat nou, bier voor de mannen en geen wijn voor jou Dianne ? Toch wel een colaatje zeker ?

We hopen dat Ivo niet al te veel last heeft van zijn (on-) gemak.
    Ik ( Ben ) ben net terug van de IJzeren Man waar duizenden mensen hun schaatsen hebben onder gebonden. Fantastisch gezicht met al die tourrijders. Mooie foto's gemaakt. Het vriest nu nog enkele graden maar dat is morgen ( zondag ) afgelopen, dan gaat het warm water regenen. Als jullie woensdag terug komen is het weer lekker warm, nou ja 10 gr., voor jullie natuurlijk te koud. Het zal weer wennen zijn.

Veel groeten en geniet van alles.
    Ben en Rieky

• 29 Januari 2013 - 22:16

Marianne Van Lankvelt:

Namaste tante Cis,

Wat ontzettend leuk om jouw verhalen te lezen! Ben heel blij dat je toch kon gaan :)
    Veel herkenbare dingen die je omschrijft. Als je terug bent moeten we zeker een keer bij kletsen, dan zal ik dal maken. Het eten zal je namelijk zeker gaan missen, (denk ik!, althans ik wel).

Marianne.