Laatste verslag - Reisverslag uit Delhi, India van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu Laatste verslag - Reisverslag uit Delhi, India van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu

Laatste verslag

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Dianne

29 Januari 2013 | India, Delhi

Zondag, Maandag en Dinsdag

Zondag
We rijden van Jaipur naar Delhi. Het gaat allemaal prima. We hoorden dat er in de zelfde region Rajastan een dodelijk verkeersongeval met 2 Nederlanders heeft plaatsgevonden. We kunnen ons dit goed voorstellen, maar voelen ons met Sunil toch veilig.
We checken in in het Rockwell Plaza hotel, in oud Delhi in een wijk met allemaal hotels.
We hebben een designachtige kamer met een groot en duidelijk flat screen met veel Engelsgesproken films.
Na aankomst in Delhi gaan we naar het Mahathma Gandi Museum. We nemen afscheid van Sunil. Het is een typisch Indiaas museum: zo maken ze ze in Nederland niet meer. Vooral veel erg oude foto’s en kasten met historische artikelen van Gandhi, vaak replica’s. Zo waar ook een zwart wit film (in Hindi).
De autoriksha bij het museum wil ons wel naar de metro brengen maar alleen voor te veel geld of gekoppeld aan een bezoek aan een textielfabriekje... We gaan maar wandelen.
Met de metro terug naar het hotel om wat te gaan eten.

Maandag
Veel bezienswaardigheden zijn op maandag, vandaag dus, gesloten. Ivo neemt vandaag daarom maar een rustige dag om films te kijken. Hij begint nu aan de antibiotica (en dat helpt tenminste!). De anderen hebben flink gewinkeld. Met een riksha warden ze bijna vanzelf naar een erg toeristische winkel/duurder winkelcentrum gebracht. Daar heeft Dianne een mooi schilderij gekocht (zonder lijst gelukkig, want dat is lastig in de bagage). Ze eten bij de McDonalds. Terug in het hotel kan Dianne weer aan het reisverslag werken: nu gebruikt ze gelukkig Word om de tekst in de typen: 2 keer eerder was de tekst van de site verdwenen en moest ze helemaal opnieuw beginnen. In de avond gaan we alle vier uit eten en nemen we de metro naar een restaurantwijk. We komen op het dak van een hotel/restaurant terecht. We bestellen allevier een Italiaans gerecht: misschien toch een teken dat we weer aan de terugreis denken? Ineens wordt de normale herrie van getoeter overstemd door een hoop trommels en luid gezang. We kijken naar beneden en zien op straat een man in mooie witte kleren onder een parasal op een wit paard door de straat gaan met daarvoor trommelaars en dansende vrouwen: weer een huwelijk!
Het eten smaakt ons goed. We wandelen terug naar het hotel.

Dinsdag
De dag van het vertrek. We doen rustig aan. We besluiten om 12 uur een taxi te nemen die ons nog een rondeleiding door de stad geeft en op ons wacht als we het Railway museum gaan bezoeken. Hij brengt ons ook naar het vliegveld. Daar zullen we Cees, Hannie, Cis en Nellie weer zien. We zijn erg benieuwd naar hun verhalen!
Vanavond vliegen we naar Dubai en dan morgenochtend naar Amsterdam.
De vakantie zit er op. We hebben een mooie tijd gehad!
Je houdt van India, of je haat het, maar het verandert zeker je leven.

• 29 Januari 2013 - 19:35

Ben En Rieky Van Houten:

Hoi luitjes,

Wij kunnen ons niet voorstellen dat je na deze weken India gaat haten.
    Voor herhaling vatbaar toch ?
    We zijn benieuwd naar het schilderij van Dianne. Een lijst is altijd nog te vinden in de kringloopwinkel.

Wat is nou lekkerder, Indiaas of Italiaans eten ?

Groetjes,
    Ben en Rieky