6. Uitslapen in de regen - Reisverslag uit Frombork, Polen van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu 6. Uitslapen in de regen - Reisverslag uit Frombork, Polen van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu

6. Uitslapen in de regen

Blijf op de hoogte en volg Dianne

23 Juli 2015 | Polen, Frombork

Het ging woensdagnacht rond 3 uur regenen en dat ging door tot 10 uur. De kans om heerlijk uit te slapen. We zijn weer helemaal verknocht aan onze luchtbedjes. Ontbijt met ei en spek, ja die kun je niet goed en niet heel houden op de fiets. Allebei een heerlijke douche. De zon schijnt en we krijgen een kopje heerlijke zoete Turkse koffie aangeboden. Tegen de middag rijden we naar beneden naar het dorp om brood en broodjes te kopen. Ook nog maar samen een pizza en een salade gedeeld. Nu kunnen we er weer tegen. We fietsen de route op en deze is meteen weer dramatisch, we draaien om en kiezen voor de kortste weg over asfalt. Na 10 km zijn we in Braniewo. Bij het VVV geen nuttige info voor fietsers beschikbaar. We gaan opnieuw de green velo volgen. Een prachtige route door het veld. De bloemen aaien langs onze kuiten. Als het gras tot aan ons stuur reikt besluiten we het asfalt weer op te zoeken. De fietsroute is echt niet klaar. Over 5 jaar gaan we het nog eens proberen:-). We fietsen langs de asfaltweg vlot naar Pieniezno. We komen op een kleine camping terecht en zien er geen wasgelegenheid. Die blijkt er wel te zijn, in het souterain van het huis van de eigenaar. De douche zit voor de wc, dus als er iemand doucht, is de wc ook bezet: lekker handig, We zetten de tent op en fieten een rondje door het dorp. Er is niets te beleven. Het dorpsplein staat aangegeven. Dat is een treurig geheel. Midden op het plein (de Rynek) staat een dichtgespijkerd gemeentehuis. Een informatiebord bij de camping vertelt dat het in zijn geschiedenis een paar keer verwoest is; de laatste keer was door de Russen in 1945. Er zijn plannen om het op te knappen maar verder dan een nieuwe dak zijn ze niet gekomen. We kopen kersen en een toetje in het dorpswinkeltje. Dan maar weer richting tent, Tegen 10 uur zijn we allebei naar dromenland.
Vrij naar Drs.P: Bielowieza is mooi bos, maar voor de fiets toch iets te ver weg...