17. Bustocht - Reisverslag uit Augustów, Polen van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu 17. Bustocht - Reisverslag uit Augustów, Polen van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu

17. Bustocht

Blijf op de hoogte en volg Dianne

03 Augustus 2015 | Polen, Augustów

Om 6 uur loopt de wekker af. Vandaag gaan we ongeveer 300 km met de bus reizen om de auto op te halen on Elblag. Om 6.30 uur zitten we bij de ingang van de camping. Er wordt een taxi gebeld voor ons. Om 10 voor 7 zijn we in net centrum voor 12 zlt (= 3 euro). We lopen naar het busstation en er is een loket open. Ivo legt de reisoptie voor die hij op het VVV heeft gekregen. Het wordt toch nog een iets andere route. We kopen eerste eerst een kaartje tot Olecko. Daar moeten we dan overstappen op de bus naar Gdansk die ook stopt in Elblag: 7.20 uur vertrek en 13.50 aankomst. Het reizen gaat goed. De bussen rijden keurig op tijd. Het is wel een lange zit en de bus zit bij na vol. In Lidzbark Warminski hebben we een stop van ruim een half uur. Dianne maakt er een paar foto's van het treinstation dat niet meer gebruikt wordt.
Dianne slaapt de helft van de reis, Ivo ook af en toe.
Het landschap is ons ondertussen bekend, de vele ooievaars ook.
Het wordt steeds warmer en als we in Elblag aankomen is het boven de 30 graden. We drinken koffie bij McDonalds waarna Ivo de auto gaat halen.. Dianne wacht in de koelte vand e airco. In 35 minuten is hij alweer terug met auto.
Het is 291 km rijden naar Augutow. We gaan nog even kijken bij het kanaal van Elblag waar schepen over een rails worden getrokken on hoogteverschil te overbruggen. Bijzonder om gezien te hebben. Maar de zon brandt dus we duiken met plezier de auto weer in.
Ivo rijdt het eerste deel, daarna Dianne. Rond 19.00 zoeken we een plek om te eten. Het wordt Mragowo . We eten bij het meer een pizza met koffie toe. Het is tegen 21.00 als we verder rijden. Het wordt nu snel donker. Dianne vindt het rijden in het donker op de smalle bochtige provinciale wegen niet prettig. We hebben regelmatig vrachtwagens als tegenliggers en Polen houden van scherp inhalen. Ivo rijdt de laatste etappe. Om 23.00 uur zijn we weer in Augustow. tent en fietsen staan er zoals we ze hebben achtergelaten. De rest van de week blijft het heel warm is de voorspelling.