Choices - Reisverslag uit Calcutta, India van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu Choices - Reisverslag uit Calcutta, India van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu

Choices

Door: Peter Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Dianne

17 Januari 2016 | India, Calcutta

Choices,

Vanmorgen samen met Emma en Margreth om 8 uur vertrokken naar de zondagse mis in de St. Pauls Cathedral. Het was een inspirerende viering die als thema had: 'Choices'. Een gemengd koor luisterde de viering op. Via een groot scherm werd een presentatie gegeven. Drukbezochte viering met veel kinderen die naar een nevendienst gingen. Na afloop uitgenodigd voor een kopje thee met een biscuitje. Tevens ook nog de beheerder van het guesthouse gesproken, hr Mundle samen met zijn vrouw. Ze herkenden me nog. Tevens telefoonnummers uitgewisseld, we houden contact voor een volgende trip, in 2019? Daarna zijn Emma en Margreth naar Victoria Memorial gegaan.
Zelf ben ik ergens op de trein gestapt richting Sonarpur, kost nog minder dan met metro en autoriksja maar kost wel veel meer tijd, maar die had ik. Ik heb genoten van die treinreis, door mijn lengte heel snel en veel contact met de andere reizigers.
Vanuit Sonarpur via allerlei leuke wijkjes teruggelopen naar metrostation Kavi Nazrul (ca 3 uur gewandeld).
Onderweg puur toevallig bij een van de medewerkers van IIMC langs zijn huis gelopen. Meteen uitgenodigd voor de lunch. Onderweg viel veel te zien, houtzagerij, metaalbewerking, marmerbewerking, kaartende mannen. Onderweg zelfs nog een jongen gesproken die mij van 3 jaar geleden herkende.
Daarna weer afgesproken met de groep bij Fire & Ice.
Kortom een dag van veel verschillende keuzes die elk op zich inspirerend waren.

  • 21 Januari 2016 - 13:17

    Cis Van Lankvelt:

    Lieve Peter en allemaal, zoals je weet lever ik eeuwig een gevecht met mijn computer. slechts eenmaal is het gelukt jullie verslag te lezen, Hans is nu hier en heeft jullie bij mijn favorieten geplaatst.
    Zit nu al een poos te genieten van jullie mooie verhalen, en je begrijpt dat het aardig kriebelt, het raakt me, voelt heel dicht bij, en ja hoor ze heeft natte oogjes ( die heb ik wel snel hoor).
    Ben heel blij dat ik nu alles nog kan lezen en volgen!
    Wens jullie nog een paar mooie onvergetelijke dagen toe!

    Lieve Groetjes voor allen!!!!! Cis

  • 21 Januari 2016 - 13:25

    Cis:

    Ben ik weer, o ja en ik was ook jullie gegevens kwijt geraakt , die heb ik gister van Nellie gekregen.
    Zal het nog ooit goed komen met mij en de computer??? (misschien is het wel de leeftijd ha-ha-ha!
    ) doeiiii!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dianne

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 116607

Voorgaande reizen:

29 Juli 2021 - 19 Augustus 2021

Ierland 2021

07 Januari 2016 - 26 Januari 2016

India: op werkbezoek bij IIMC in Kolkata

18 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Fietsen in Polen 2015

09 Januari 2013 - 30 Januari 2013

India: van Kolkata naar Delhi

Landen bezocht: