Maandag 16 augustus 2021: Wicklow Mountains - Reisverslag uit Wicklow, Ierland van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu Maandag 16 augustus 2021: Wicklow Mountains - Reisverslag uit Wicklow, Ierland van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu

Maandag 16 augustus 2021: Wicklow Mountains

Door: Ivo Kuijlaars

Blijf op de hoogte en volg Dianne

16 Augustus 2021 | Ierland, Wicklow

In de nacht hebben we een insluiper! We hebben een kamer op de begane grond en we hadden een bovenraampje opengezet voor wat frisse lucht. Om 2 uur schrikken we wakker: er is iets in de kamer!
Het blijkt een zwarte kat te zijn die op ons nachtkastje is gaan zitten.
We jagen hem snel weer de kamer uit en doen het raam maar dicht.
Na het ontbijt wandelen we rond het hotel om nog even de rivier te zien.
Dan gaan we de auto opladen net buiten Carlow. We wachten even tot die vrij is. Dianne gaat naar een soort uitgebreid tuincentrum of vrijetijdcentrum om nog wat laatste inkopen te doen.
Hierna gaan we richting ferry. We doen dit via het Wicklow Mountains National Park. Eerst zitten we in een heuvelachtig bosgebied en zien we herten voor ons op de weg. Dan komen we in een gebied met watervallen en onverharde wegen, waar we maar niet verder zijn gegaan. Daarna rijden we een heel lang stuk over een hoogvlakte en waar de weg zelf het enige teken van mensen is: geen huizen, geen (bovengrondse) elektriciteitskabels, geen schapen. Alleen maar woeste grond met hei en steen. Erg mooi om te zien, al werd het na 20 km (over de Old Militairy way?) wel saai…
Een heel ander Ierland dan we eerder gezien hebben.

Aan het eind zijn we aan de rand van Dublin en zitten we weer in een heel andere omgeving. We gaan naar de haven en staan al snel in de rij voor de ferry. We gaan aan boord en na een vroeg diner is het tijd om het reisverslag bij te werken.
Als we terugkomen in onze hut blijkt het toilet verstopt te zitten. We krijgen een upgrage naar een hut met een raampje en kunnen gaan slapen.