Maandag 2 augustus: Rondje via Ballina - Reisverslag uit Ballina, Ierland van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu Maandag 2 augustus: Rondje via Ballina - Reisverslag uit Ballina, Ierland van Dianne Schellekens - WaarBenJij.nu

Maandag 2 augustus: Rondje via Ballina

Blijf op de hoogte en volg Dianne

02 Augustus 2021 | Ierland, Ballina

Het weer is druilerig en het valt niet mee om van de bank los te komen. De auto heeft een laadbeurt nodig. In Westport is een snellader en de laadapp leert ons dat hij meestal bezet is. Als we zien dat hij beschikbaar is rijden we naar Westport. Helaas, hij is weer bezet. Dus op naar Castlebar en de laadpaal aldaar. Het is er erg druk. Er staat een file voor de Mc Donalds Drive In en de laadpaal is op de parkeerplaats erachter. Een vriendelijke verkeersregelaar laat ons erdoor. En nu een half uur aan de stroom. Dan is het tijd voor een guilty pleausure, McNuggets. We besluiten een toeristisch rondje te gaan maken en rijden via de R310 naar richting Ballina. We komen bij Lough Conn en steken deze over waar de versmalling tussen het grote en kleine meer is. Wat verderop stoppen we om te genieten van de weidsheid van het uitzicht. We rijden verder naar Ballina. De auto laten we achter op een lege parkeerplaats aan, jazeker, een snellader. We lopen naar het centrum. Ballina zelf blijkt een wat kleurloos provinciestadje te zijn. Daar doet het weer ook geen goed aan, want na een halfuur gaat het hard regenen. We halen nog wat boodschapppen voor het avondeten en rijden verder. Het gebied waar we doorheen rijden is ruig en leeg. Er wonen weinig mensen, het zijn vooral veengronden. Via de N59 en de R312 en nog wat kleinere wegen slingeren we terug naar Westport. Auto weer aan de oplader. Ivo blijft achter bij de auto. Ik wandel naar het huis terug. Het eerste stuk is lekker steil, mijn garmin geeft aan als ik boven dat ik mijn dagdoel om 10 trappen te klimmen heb gehaald. Ik kom tegelijk met Ivo aan bij Bruyns Tree Cottage.

• 10 Augustus 2021 - 00:45

Jeanne Tax :

Ha Dianne en Ivo jullie reis is begonnen met een jubeleum tintje 40 jaar samen. Goed te lezen dat het gevoel er is er helemaal uit te zijn en weg van thuis vakantie dus. Prachtige natuur en bij veel regen kleurrijke luchten. Hopelijk komen er ook zonnige dagen voor jullie.
    Hartegroet Jeanne